جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
عبدالکریم عابدینی - نمازجمعه قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اهمیت ایثار و جهاد که اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد و نبایستی از آن غافل شد به کشور و ملت ایران عزت و سربلندی بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در پنجمین آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان، با اشاره به اینکه فرهنگ جهاد و ایثار به تداوم استقلال کشور انجامیده، گفت: اهمیت ایثار و جهاد که اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد و نبایستی از آن غافل شد به کشور و ملت ایران عزت و سربلندی بخشیده است.

وی افزود: جهاد را خداوند متعال بنا گذاشته است و در قرآن کریم نیز آمده که حق جهاد را در راه خدا باید ادا کنیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: یکی از درهای ورود به بهشت به نام جهاد نامگذاری شده و این در را خداوند باز گذاشته تا بندگان مخصوص از این راه وارد بهشت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال جهاد را با عظمت مطرح کرد و هر شخصی هم در این مسیر قرار بگیرد مورد عزت واقع می‌گردد تا جایی که دنیا و دین مردم جز با جهاد رونق نمی‌گیرد و فاصله گرفتن از جهاد نیز جز ذلت چیزی به همراه ندارد.

به گفته وی، هیچ قدرتی گرانقدرتر و ارزشمندتر از قطره خونی نیست که در راه خداوند ریخته شود، از اهمیت ایثار و جهاد تحت هیچ شرایطی نباید غافل شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: فرهنگ ایثار و جهاد به تداوم استقلال و سربلندی کشور می‌انجامد و باید در یاد و خاطره مجاهدین و ایثارگرانی که بزرگی، عزت کشور و انقلاب اسلامی را رقم زدند را گرامیداشت و در مسیر اهداف و آرمان‌های آن حرکت کرد.

براساس این گزارش، پنجمین آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار شد.

این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس با بیت مقام معظم رهبری و سایر استان‌ها برقرار بود، بیانات ایشان نیز به صورت زنده برای حضار پخش شد.

در این مراسم همچنین جمعی از فرماندهان قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین، سپاه پاسداران، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه خانواده‌های شهدای استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha